środa, 23 listopada 2011

Ażurowa ramka - tutorial

Ramka Marianne D (LR0117) była jednym z pierwszych wykrojników jakie kupiłam. I jak to początkowo bywa, zakup okazał się całkiem nietrafiony. Wielkość nie ta, kształt jakiś nie bardzo - jednym słowem wykrojnik leżał na półce nieużywany. Znalazłam go wczoraj i powzięłam mocne postanowienie - albo wymyślę co z niego da się zrobić, albo ląduje w pudle "do sprzedania". No i coś się jednak dało - wykombinowałam kwadratową ramkę, która idealnie wpasowuje się w moją obecną fazę. Natychmiast powstała z nią delikatna kartka, w ramach mojej działalności w DT Scrap Cafe.



Żeby za jakiś czas nie zapomnieć co robiłam, obfotografowałam cały proces. A skoro już mam zdjęcia to podzielę się z Wami :)


If you create something with the help of my tutorial, please tell me about it by leaving a comment under my post, and link to my blog in yours. The tutorial itself, including the pictures, is copyrighted by me, and I would ask you not to repost it anywhere.
***
Jeżeli stworzysz coś za pomocą mojego tutoriala poinformuj mnie o tym w komentarzu i podaj w swoim poście linka do mojego bloga. Sam tutorial, łącznie ze zdjęciami objęty jest moimi prawami autorskimi, proszę zatem o niezamieszczanie go gdzie indziej.





Materiały:
- 2 wycinanki z wykrojnika Marianne D (LR0117)
- ekierka
- nożyczki, klej (linijka, nożyk, mata itp.)
Ramka bardzo dobrze łączy się z wykrojnikiem Spellbinders Nestabilities Labels One, wiec może się również przydać wycinanka z największego wykrojnika.

W tutorialu używam dwóch kolorów papieru aby lepiej było widać co robię.

1. Z obu elementów z wykrojnika odcinamy z dwóch stron kawałki które zamalowałam. Należy obcinać zgodnie z obłościami pozostałych zawijasków:

2. Przecinamy elementy na pól wzdłuż dłuższego boku:

3. Składamy prostopadle - ja daję trochę delikatnego kleju w taśmie - tak żeby całość się nie przesuwała. Klej powinien jednak pozwalać na drobne korekty.
Środkowe krawędzie muszą stworzyć kąt prosty- najprościej przyłożyć wycinanki do ekierki. Należy dopasować wycinanki w miejscach zaznaczonych kółkami (a nie według narożnego ornamentu). Spod górnej wycinanki nie powinna być widoczna dolna.

4. Powtarzać we wszystkich 4 rogach:

5. Całość dokładnie skleić. Na wierzchu swietnie spisuje się największa wycinanka Labels One. Ażurowa ramka ładnie powtarza kształt (nie idealnie, ale akceptowalnie ;) ). Wszelkie drobne nieścisłości łatwo zasłonić za pomocą kryształków czy perełek. Gotowe!

20 komentarzy:

  1. Fantastyczny sposób.
    Piękna karteczka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten wykrojnik idealnie nadaje się do takich ażurowych ramek, możesz spróbować też np. tak, albo tak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czyli chyba u mnie jeszcze zostanie, jednak da sie z nia cos zrobic. W oryginalnym ksztalcie nie przemawiala do mnie zupelnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł :) Bardzo mi się podoba karteczka - taka delikatna:) Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. też mam ten wykrojnik, ale jeszcze go nie ciachałam:) kartka śliczna!

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny pomysł! z pewnością wykorzystam:) i Twoja karteczka z tą ramką pięknie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietny pomysl! Dziekuje za kurs. Zanim nie mialam maszynki kupowalam wyciete elementy na ebay, ta ramke miedzy innymi, nic z nich jeszcze nie wymyslilam, podobnie do Ciebie uznalam ze zakup nie trafiony ale teraz na pewno wykorzystam. Dziekuje i pzodrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna kartka i fajnie to wykombinowałaś. Ja kupiłam ten wykrojnik ostatnio właśnie z myślą o łączeniu go w ramki :) Nie wpadłam jednak na taki fajny pomysł i u mnie bystre oko zauważy łączenie i niepasujący wzorek, musiałam zamaskować to wstążką. Kartka jeszcze nie obfocona, niedługo pojawi się na moim blogu, a z twojego pomysłu z pewnością skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wykonałaś bardzo piękną karteczkę, a tutorial jest świetny na pewno z niego skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesteś czarodziejką :) Świetny pomysł i cuuuudowna karteczka!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł.
    Kartka wyszła niesamowita.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna kartka ;).. bardzo delikatna

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny i prosty sposób na delikatne ozdobienie kartki!

    OdpowiedzUsuń
  14. Super, bardzo mi się spodobało i od razu wykorzystałam :)
    Jak wyszło możesz zobaczyć tu: http://moje-niezapominajki.blogspot.com/2013/01/dzien-babci-kontra-dzien-dziadka.html

    OdpowiedzUsuń